voor niets komt de zon wel op.
Een helder verhaal.
Merkbaar hanteert een helder pitchbeleid. We doen graag mee aan een pitch als daar een nette vergoeding tegenover staat en er een goede briefing aan vooraf gaat. Wij volgen hierbij de aanbevelingen van de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers (BNO). We zijn van mening dat je een creatie en communicatiebureau niet gratis aan het werk kunt zetten omdat we in de tijd dat we pitchen, niet voor onze eigen trouwe betaalde klanten kunnen werken.
Laten we gewoon eerlijk zijn.
De functie van een pitchbeleid
De functie van pitches
Een pitch is tot stand gekomen om opdrachtgevers kennis te laten maken met ontwerpbureaus waarmee ze nog nooit hebben samengewerkt en waarmee ze een langdurig samenwerking willen aangaan. Het is niet de bedoeling binnen bestaande relaties ‘een wedstrijdje uit te schrijven’ tussen meerdere bureaus om zo op een goedkope manier verschillende ontwerpen te kunnen krijgen.
Werkwijze
Wij werken persoonlijk, vanuit de doelstellingen van de klant en daar baseren wij ons advies en onze producten op. Zo komen wij tot de oplossing van een juiste mix, visie en creativiteit, het gaat immers om het resultaat van de opdrachtgever. Dit is een proces waarbij intensief wordt samengewerkt tussen Merkbaar en opdrachtgever. Dat kan bijna nooit in een wedstrijdpitch tot uiting komen, vandaar ons pitchbeleid.
Voorbeeld
Wanneer je bijvoorbeeld aan drie advocaten vraagt ‘doe me alle drie alvast je pleidooi, dan kan ik daarna kiezen welke ik ga betalen en gebruiken.’ Denkt u dat de advocaten hieraan zullen meewerken?